dinsdag 1 april 2008

Aflevering 2: “Baby Alisha”

Na de verdwijning van de pasgeboren baby Alisha, wordt de cel meteen gesignaleerd. Een half uur later zijn ze ter plaatse en gaat het onderzoek van start. De kersverse tienermoeder Isabel, zestien jaar oud, zit er wat suf bij en het is haar moeder die het woord voert. Eerste verdachte: Francesco Toto, het ex-vriendje van Isabel en (16-jarige)vader van Alisha. Uit een gesprek met hem blijkt dat Isabel abortus wilde plegen, onder druk van haar moeder. Ze was echter al 17 weken zwanger, waardoor dit niet meer mogelijk bleek. Meteen is er een tweede potentiële kinderdief: Isabel zelf.

Tijdens het onderzoek in het ziekenhuis wordt Walter Sibelius verrast doordat hij zijn dochter, Lena, die hij in 5 jaar niet meer gezien heeft, in een van de ziekenhuisbedden ziet liggen. Ze bleek te zijn opgenomen na het slecht verwerken van een drugcocktailtje. Walter en Lena gaan wat in discussie en uiteindelijk belooft hij haar om haar ’s avonds een lift naar huis te geven.

Ondertussen leidt het onderzoek naar de vroedvrouw Christine Dejaeger, een potentiële dader, want zelf kan ze geen kinderen krijgen. Wanneer de cel binnenvalt in haar huis, is het gehuil van een baby te horen. Dit blijkt echter de pasgeboren baby van een illegaal koppel die door Christine werd geholpen.

De camerabeelden van de nooduitgang worden uitgepluisd door Steve Van Hamel(Stan Van Samang). Op de deur van deze nooduitgang, werden vingerafdrukken gevonden die matchen met de ongekende vingerafdrukken op het wiegje van Alisha. Er is een koppel langs deze weg binnengekomen, zo blijkt, een half uur voor Isabel ‘in slaap viel’. Bij de ondervraging van Isabel wil ze in eerste instantie niet lossen wie dit nog ongekende koppel is. Nick Bulens gaat weer maar eens over de streep bij het ondervragen door Isabel hard aan te pakken. Uiteindelijk vertrouwt Isabel aan Walter de ware toedracht toe. Dit kinderloze Nederlandse koppel zou Alisha ‘kopen’. Maar dit werd voorkomen door Isabel, die besefte dat Alisha toch wel belangrijk voor haar zou worden.

Het koppel verbleef in een hotel en waren net uitgecheckt wanneer de cel aankomt. Zij melden de onderzoekers dat de vader van Alisha, Francesco, hen het kind wilde ‘aanbieden’, maar wilden het niet aannemen, omdat ze wel dachten dat iets niet volledig snor zat.

Meteen rept men zich terug naar de eerste verdachte: Francesco. Deze is thuis, en wordt door Walter erg onder druk gezet. Nu blijkt dat zijn vader de baby heeft meegenomen. Hij dumpte haar doodleuk in een container aan het station.

De stad staat in rep en roer wanneer de cel richting station racet. Toevallig of niet, maar de containers worden net geleegd. De container die bijna in de vuilkar terecht kwam, blijkt degene die ze zoeken. De baby wordt terug gevonden ,op sterven na dood zo blijkt. De MUG is meteen ter plaatse en onder de gespannen blik van de cel wordt de kleine gereanimeerd. Het verlossend gehuil brengt terug een glimlach op het gezicht van de toeschouwers.

Walter rept zich naar het ziekenhuis om zijn dochter Lena te gaan ophalen. Te laat zo blijkt, want deze is nergens meer te bespeuren. Zal ze hem kunnen vergeven? Zal hun vader-dochter-relatie hersteld kunnen worden? Dit zal wellicht duidelijk worden in een van de volgende afleveringen…

Alweer een geslaagde aflevering van Vermist. Vooral het einde was spannend. Het enige dat ik aan te merken heb is het acteertalent van de kleine Alisha. Eerst dacht ik dat ze in orde was toen ze werd teruggevonden, maar toen de kleine werd ‘gereanimeerd’, werd mij duidelijk dat dit toch niet helemaal pluis was. Maar who can blame a baby van nog maar enkele dagen/weken oud?

7 opmerkingen:

caro zei

dit was een zeer spannende aflevering. Ik zat op het puntje van mijn stoel, zeker tijdens het laatste deel. Opeens waren er zoveel verdachten... Die vroedvrouw, dat koppel die geen kinderen kon krijgen en wie had er dan nog gedacht dat de vader van Alisha er iets mee te maken had... Mooi plot!!

Anoniem zei

Ik vond dit een heel spannende aflevering. Het spannenste was toen ze het baby'tje in de container zochten en ook toen ze het kleine kindje reanimeerden. Je hebt weer alles zeer goed uitgelegd. Ik zou het zelf niet kunnen! Ik hoop dat de volgende aflevering ook zeer spannend zal zijn. Nu was het spannenste meer op het einde, maar van mij mag heel de aflevering al vanaf het begin spannend zijn. Ik kom volgende week zeker weer terug om mijn reactie te zetten.

Anoniem zei

Ik vond het ook een zeer goede aflevering! Ik ben erg verzot op Vermist! Ik heb thuis Prime van Telenet, en ik kan alle afleveringen gratis in preview zien! Dus ik heb eigenlijk al 5 afleveringen gezien! En ik kan zeggen, ze zijn allemaal super goed, en elke aflevering heeft enorm veel wendingen! Het is enorm onvoorspelbaar en maakt het zo leuk!

Groetjes

Amira

Anoniem zei

't was spannend ! :O Ik kan niet wachten om de volgende aflevering te zien. ;)

Melanie zei

Dit was inderdaad weer een superspannende aflevering. Vooral omdat het niet echt duidelijk was wie de schuldige was. Het was tot op het einde spannend!

Anoniem zei

Ja, super aflevering! Vraagt zeker om meer.

http://vermist.phpbb3.be

Stephanie zei

Dit was inderdaad de beste aflevering tot nu toe!!!!!!
Ik vond het prachtig, op het einde moest ik zelfs bijna wenen omdat het kindje mss dood was!!!
Gelukkig was et nie zo!!
Kus
Stephanie