dinsdag 15 april 2008

Aflevering 4: "Rens"

Peter Nachtegaal wordt vermist gemeld. Hij blijkt een pedofiel te zijn die regelmatig vanuit een hotel de kinderen van een nabijgelegen schooltje zat te bespieden. Hij wordt in slechte conditie teruggevonden, terwijl hij sterk onder handen wordt genomen door Nederlandse Maffiosi die op zoek zijn naar een jongen. Deze blijkt de zoon te zijn van een van de grote pieten van de maffia, Rens. Wanneer zijn vader wordt ondervraagd, wil hij niets weten van de hulp van de politie, hij wil zelf uitpluizen wie instaat voor de verdwijning van de kleine Rens.

Wanneer Walter en Tine tijdens een achtervolging merken dat ze zelf worden achtervolgd, blijken ze te zijn gestoten op enkele collega’s van de Cel Georganiseerde Criminaliteit. Erik Coppens, gespeeld door de charismatische Axel Daeseleire, wil dat Walter zijn onderzoek stopzet, maar deze wil hier niet van weten. Wanneer blijkt dat Rens is ontvoerd met een auto van deze cel, doet Erik alsof zijn neus bloedt.

De 6 van de cel vermiste personen krijgen de toestemming om de dossiers van hun collega-rechercheurs in te kijken. Dit wordt nachtwerk… Er wordt mooi weergegeven hoe ze moeten zwoegen om niet in slaap te vallen. Tine hoort een telefoongesprek waarin de moeder van Rens wanhopig verklaart dat ze het niet meer aankan. Ze heeft gezien hoe Rens hun hond koelbloedig neerknalde en zegt dat ze hier een eind aan wil maken, voor haar en voor haar zoon…

Erik vertelt dat hij dit niet kon laten gebeuren, en heeft daarom in overleg met de moeder de kleine laten verdwijnen. Hij wil echter niet lossen waar Rens zich nu bevindt.

Tine vindt dat het tijd is om het onderzoek stil te leggen, dat dit beter is voor Rens. Walter zet zich echter als een bloedhond vast in ieder onderzoek, en blijft steevast volhouden dat ze hun werk moeten doen. Stilletjes aan valt de cel een beetje uiteen. Tine loopt verstoord weg.

De moeder van Rens wordt ondervraagd door Walter, en laat uiteindelijk los waar Rens zich bevindt. Wanneer ze aankomen aan het opvangtehuis zien Walter en Steve hoe Tine net op het punt staat om weg te gaan met Rens. Walter vindt dit echter niet kunnen en neemt de kleine Rens mee, terug naar zijn vader… Diep in gedachten blijft hij nog alleen achter…

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb gisteren ook gekeken, ik vond het echt een zéér goede aflevering :)

Anoniem zei

STEM NU OP DE HAAN ALS MOOISTE GEMEENTE!!!!!
Over vermits kan ik jammergenoeg niets zinnigs vertellen...

caro zei

Hihi De Haan haha :p

Het was inderdaad een spannende aflevering. Op naar de volgende zou ik zo zeggen!

Mister Animal zei

Ik ben er tot mijn grote spijt nog niet toegekomen dit te bekijken (de dinsdag kom ik namelijk laatst in de hiërarchische strijd om de TV).

Wat een schande, niewaar?
Maar om toch even mijn interesse te betuigen stel ik jullie allemaal een vraag, is dit de zoveelste strontserie over detectivewerk of is dit echt een surplus voor ons televisiekijkend belgenlandje?

Graag jullie mening hierover.

Leen Desplancke zei

Wel, beste mister animal, ik wil u er graag op wijzen dat ik in eerste instantie er ook voor vreesde dat dit een reeks zou zijn die leek op Flikken of Witse en dergelijke. Tot mijn grote opluchting bleek toch een wezenlijk verschil tussen de reeksen te zijn... De personen die ze in 'Vermist' terug vinden, zijn namelijk nog in leven...

Anoniem zei

ik vond het een mooie aflevering, en ik ben ook erg blij dat dit niet op witse enzo lijkt, ik vind dat ook wel leuk, maar dan is alles zo hetzelfde,... Ik vond deze aflevering wel 1 van de ingewikeldste. Maar hij blijft nogaltijd leuk!!!

Anoniem zei

ik vond het tot nu toe de beste aflevering !pad